YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES
Thursday 7 February 2013

De voorlaatste

Vandaag ging de voorlaatste volledige dag hier in Zweden in, de tijd is echt voorbij gevlogen deze twee weken, hoewel het vorige week nog een eeuwigheid leek te duren.
Mijn ervaringen hier zijn eigenlijk heel erg uniek geweest tegenover die van de anderen. Ik heb de echte Swedish-experience gehad zoals ik het noem. Ik heb twee weken geleefd in een supergroot gezin (voor wat ik gewend ben) en dat in de middle of nowhere. Ik heb erg veel geleerd zoals o.a. : geduldiger zijn, verdraagzamer zijn, de waarde van familie en ook dat je makkelijk kan leven met wat minder.

Gisteravond zaten Laure-Anne en ik alleen in de keuken thee te drinken en we keken eens rond in de schuiven en kasten. Wat kwamen we tegen na meer dan een week?! De NUTELLA chocopasta! Ook lekker op tijd zeg, maar we hebben er dan maar even van genoten.
Het bed waarin ik slaap is echt wel slecht, mijn nek en heupen doen iedere ochtend pijn als ik wakker wordt... dat is wel jammer natuurlijk.
Ook snap ik wel dat de moeder eigenlijk ´altijd´ moe is ... zelfs wij worden moe van heel het gebeuren en het weer. Ik zou me niet kunnen inbeelden dat ik later met zo veel kinderen zou kunnen leven, haha! Ook een niet onbelangrijke les, 2 kinderen is meer dan genoeg.

Iedere dag beloof ik mezelf dat ik op tijd ga slapen, maar er is gewoon nooit genoeg tijd in de avond om alles te doen wat je wil/moet doen. Thuis ook niet, maar daar is het internet op z´n minst al goed genoeg om een uur aan een stuk aan iets te werken zonder dat je telkens moet wachten tot je verbinding terug is.
Maar wat wil je? Er zijn daar wel minstens 10 toestellen verbonden met het internet op hetzelfde moment. Als ze dan via de PC nog tv kijken (online film), dan is het helemaal een hel!

Op mijn stage waren ze heel erg tevreden over me (zoals altijd wel) omdat ik alles altijd zo snel kon afwerken op een correcte manier. Ja, zo ben ik dan weer wel!
Vraag me af waarom me dat dan eigenlijk bij die GiP niet lukt... ik doe daar minsten evenveel inspanningen voor.
Maar dat zijn zorgen voor morgen!

Zodadelijk ga ik de stad in, gaan we iets eten met enkele mensen die dan ook klaar zijn met hun werk en niet thuis willen/kunnen gaan eten.
Om half 6 hebben afgesproken met de leerkrachten en dan gaan we naar de film, ik ben heel erg benieuwd naar de film! Ik zeg al lang dat ik hem absoluut wil zien als hij uitkomt, hier is mijn kans!

Morgen laat ik jullie dus weten hoe de film me al-dan-niet beviel en hoe mijn verdere avond verlopen is.


Hej då! ;)

0 comments:

Post a Comment