YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES
Monday 4 February 2013

Wit en koud

Vandaag  zit ik precies een week in Zweden, en mijn laatste week hier gaat ook meteen in. Gisteravond ging ik weer mee met Leonora om de hond uit te laten, deze keer had die rotzak me te pakken. Ik gaf hem zijn eten, en hij haalde uit naar m'n arm, natuurlijk om te spelen maar hij beet toch flink door. Stank voor dank dus. Toen we hem na de wandeling terug in zijn hok wilden krijgen, ontsnapte hij en liep hij rond het huis. De moeder vond het zo erg voor hem dat ze hem even in huis wilde halen "proberen voor een uurtje". De vader ging er wonder boven wonder mee akkoord.
De hond moest wel op één deken blijven liggen de hele tijd, maar met 11 mensen in huis had hij natuurlijk wel andere plannen. Na meer dan een uur hardnekkig roepen en commanderen hebben ze toch maar besloten om het arme beest terug in zijn kooi te zetten.

Gisteren viel het me erg op dat ze hier alles onder de 25°C koud vinden... zo zeiden ze me gisteren voor we naar het zwembad gingen dat het water daar ijskoud is dus dat ik me moest voorbereiden. Oké, doe ik wel. Maar toen ik eenmaal het water inging vond ik het zalig!!! Zo warm is het water bij ons in de zwembaden meestal niet hoor. Ze snapten niet hoe ik daar zo goed tegen kon. Ook hier in het huis is het altijd een sauna, en de sauna zelf... die moet minstens op 70°C staan anders is dat niet warm genoeg. PUF PUF!
Ook als het buiten 3°C of zo is, doen ze alsof het -10°C is, terwijl ik vind dat het hier allemaal minder koud aanvoelt.
En WANDELEN dat die mensen hier kunnen... altijd als ik mensen zie wandelen of ik wandel met Leonora, dan lopen ze zeker wel 25km/uur, zeker weten! Haha.

Vandaag sneeuwde het weer in de namiddag, was ik niet blij mee. Ik heb echt genoeg sneeuw gezien voorlopig! Zeg a.u.b dat de sneeuw in België al lang weg is?! Of ik kom niet terug... oké zowiezo wel! Ik begin nu echt af te tellen, het is tot hiertoe echt een unieke en leuke ervaring geweest maar om het grof te zeggen : IK HEB HET WEL GEZIEN! Langer als 2 weken was echt te veel geweest, 2 weken is ideaal.
Ik kijk uit naar mijn eigen bed, eigen badkamer (waar ik langer dan 5 minuten douchen kan) en vooral het weerzien met m'n familie, vrienden en beestjes!

Na twee weken bij de familie Canolli te hebben doorgebracht heb ik veel dingen geleerd, maar ik heb ook vaak het idee gehad van "amai, wat heb ik het thuis toch rustig en goed!".
Ook de dagen lijken hier 10x zo lang te duren als in België, waarom is dat op vakantie nooit zo?! Raar eigenlijk, want als we opstaan is het donker &als we thuiskomen ook... dus de dagen zouden juist korter moeten lijken toch? Ach ja, kortom : ik mis (ja u hoort het goed) mijn belgenlandje.

Op mijn stage was het vandaag zoals altijd heel erg leuk, tijdens de middagpauze en fika's was ik mijn woordzoeker puzzels aan het maken (zo hebben ze niet het idee dat ik ongemakkelijk zit te kijken als ze Zweeds praten). Na een half uur had ik 2 puzzels opgelost en iedereen was er steevast van overtuigd dat ik valsspeelde, mafkezen!
Vandaag stond ik weer een dag bij de boys in de productie en ik kreeg bezoek van Karolien & Brigitte, ze kwamen kijken waar ik werkte ; wat ik deed ; wat ik er van vond tot hiertoe  enzovoort.
Samen hebben we een koffietje gedronken en ik heb ze wat meer uitleg gegeven over hoe die 3D-printing nu eigenlijk werkt.

Vanavond was de mama een beetje lui (haar woorden!) het avondeten was : soep en wafels. Niet slecht met dit koude weer, hoewel de soep bij ons water met groenten genoemd zou worden. Maar bon, twas goe!
De broer van de vader en de vrouw daarvan zijn ook op bezoek vanavond met hun 2 kinderen (alsof er nog niet genoeg waren!) en onze kamer is het toevluchtsoord van de jongste kinderen. Allez, vooral Laure-Anne heeft het zwaar te verduren, ik hou me op de achtergrond (zoals altijd) en zij wordt gebruikt als klimpaal. Soms is het toch handig om praktisch onzichtbaar te zijn, haha!

Ben benieuwd wat ik jullie morgen nog kan vertellen, jongens.
Tot gauw, nog 5 dagen!

xoxoxoxo

0 comments:

Post a Comment